Sommerunderholdningen leveres af DHL: hvor bliver rivejernet af ?
Kære Vinvenner,
Det er ferietid og når alt kommer til alt, er ingen fuldkommen og selv i disse preppe-tider er rivejernet (se billedet ovenfor) ikke den genstand, vi vil savne mest ved et eventuelt atomart angreb. Alligevel, da leveringen trak mere ud end acceptabelt, skrev jeg til fabrikken i Italien. De uundværlige rivejern var sendt den 5. juli med ”corriere espresso”, altså DHL. Nu skrev vi den 18. juli og nul rivejern.
Fabrikken i Italien kontaktede DHL og fik at vide, at den tyskejede og verdensomspændende kurer havde forsøgt at levere men havde taget kasserne med hjem igen, da der ikke var nogen til at tage imod. På fragtbrevet og på kasserne stod der godt nok ”If nobody home please leave behind the black garage door” men DHL har tilsyneladende den politik at ingen fysisk modtager ingen levering. Sådan.
Lidt for forsigtigt ville jeg mene og skidt med kundens instrukser, men politikken er god nok hvis A) kunden kendte ankomstdagen, for eksempel med en sms, mail eller opringning, og B) hvis den samme intetanende kunde kunne finde for eksempel en seddel i postkassen med notits om det forgæves forsøg på levering. Begge muligheder var ikke på plakaten i mit tilfælde. Rivejernet forblev ”desaparecido”.
Torsdag den 18. må fabrikken i Italien have ringet til DHL, fordi dagen efter, i går fredag den 19. juli, blev jeg ringet op af en DHL medarbejder, der spurgte om jeg havde hentet mine varer. Det havde jeg af gode grunde ikke, fordi jeg hverken havde fået besked om det og vidste, hvor sendingen befandt sig. Det hele virkede som om det var min skyld, men medarbejderen, der talte gebrokkent dansk, sagde at jeg ville modtage et ID nummer for at kunne afhente de tilstræbte rivejern. Jeg var glad for, at medarbejderen talte dansk med accent, for det gør jeg også og er derfor sikker på, at jeg havde forstået ham rigtigt: jeg ville modtaget et ID nummer i løbet af dagen for at kunne afhente min sending, som DHL havde placeret hos Virum Kiosk.
Nu ligger Virum Kiosk knap et par kilometer fra hvor jeg bor, og selv om jeg havde betalt for levering til min adresse, var jeg glad for, at sagen kunne løses. Nu er det lørdag, men ak! ID nummeret kom ikke i går. Telefonnummeret hos DHL betjenes af en venlig stemme, der på engelsk informerer om, at ”DHL DK is currently unavailable”. Jeg har på fornemmelsen, at ”currently” kan oversættes ”til mandag morgen”, fordi weekend vagten hos DHL DK, hvis den overhovedet findes, er taget til stranden og at vi må klare os uden rivejernet et par dage endnu. Hvilket betyder, at I kan nå at bestille den her og satse på DHLs velvilje for en snarlig levering ......
https://shop.carlomerolli.dk/produkter/?search=parmigiano
ENESTÅENDE - og jeg mener ENESTÅENDE - TILBUD TIL DE STRESSEDE VINNYSGERRIGE
I de sidste par måneder har jeg modtaget en del nye og interessante vine. En god vinven skrev stakåndet, at ”selv om du var den eneste vinhandler i Danmark, ville jeg have svært med at følge med”. ”Sådan skal det være!” svarede jeg ”I skal lade jer løfte og ryste rundt af vinens hvirvelvind! ”
Og det gør I faktisk også: ferieperioden til trods, har I reageret ret pænt til Ryd-Op dagene (som fortsætter måneden ud) og med stor entusiasme til Pavone 2016. Derfor har jeg tænkt på at sammensætte en kasse med en flaske af hver af nyanskaffelserne til en ret lokkende pris, så der kan falde ro i jeres vinsjæle og glæde på jeres vinoplevelser:
https://shop.carlomerolli.dk/produkter/34-tilbudskasser/4602-enestaaende-til-de-vinnysgerrige/
Vinene kan naturligvis også bestilles særskilt til webshoppens pris.
Ciao,
Carlo
ÅBNINGSTIDERNE PÅ LAGER: Skovlytoften 1, 2840 Holte
søndag den 21. juli: ÅBENT 13 til 16
mandag den 22. juli: ÅBENT 14 til 17
tirsdag den 23. juli: LUKKET
onsdag den 24. juli: ÅBENT 14 til 17
torsdag den 25. juli: ÅBENT 14 til 17
fredag den 26. juli: ÅBENT 14 til 17
TILLYKKE MATHILDE!!!
lørdag den 27. juli: LUKKET
søndag den 28. juli: ÅBENT 13 til 16
Ingen ferielukning